Știri

CCIR vă invită la SCoR Conference 2022

Stimați Parteneri,


Camera de Comerţ şi Industrie a României a devenit partener instituţional al conferinţei “Smart Cities of România“ – SCoR 2022. Considerăm ca subiectul smart city are o importanţă critică pentru dezvoltarea României, iar mediul de business ale cărui interese le reprezentăm este unul dintre principalii beneficiari. Smart city este un concept de dezvoltare urbană care generează atât beneficii, cât şi oportunități de afaceri și prin urmare vă invităm să fiţi acolo unde se discută şi se proiectează viitorul.
CCIR s-a alăturat SMART CITIES OF ROMÂNIA CLUSTER şi susține expo-conferinţa “Smart Cities of România“ – SCoR 2022, a cărei temă principală este în acest an ”Tehnologii pentru dezvoltare sustenabilă și reziliență”. Conferința va avea loc pe 10 noiembrie 2022 și o veți putea urmări online, indiferent de locația în care vă aflați.

Obiectivele pentru dezvoltare sustenabilă reprezintă orientarea principală pe plan mondial, precum și fundamentul programelor de finanțare ale UE sau ale altor fonduri de investiții. Programele de finanțare în curs - PNRR, POR 2021-2027 - pe care România urmează să le deruleze sunt construite în acest mod și reprezintă principala oportunitate de investiții în următorii ani. Pe de altă parte ultimii ani au relevat fenomene perturbatoare de mare amploare, precum pandemia COVID sau războiul din Ucraina și, implicit, nevoia creșterii capacității și competențelor de răspuns la astfel de fenomene, de dezvoltare sustenabilă și reziliență, de dezbatere a modalităților de aplicare a acestora pentru realizarea investițiilor în perspectiva imediată și pe termen mediu.

Temele propuse pentru SCoR 2022 sunt:

  • Clădirile inteligente, eficiente energetic - obiectiv al valului renovării
  • Eficiența energetică a comunităților
  • Transformarea digitală în sectorul public și în industrie. Oportunitățile oferite de serviciile în cloud
  • Energie sustenabilă
  • Mobilitate urbană – soluții moderne și schimbarea de mentalitate
  • Dezvoltarea urbană în perspectiva 2027. Infrastructura orașelor inteligente. Managementul dezvoltării sustenabile
  • Siguranță publică

Invităm întreg ecosistemul de afaceri afiliat Camerei de Comerţ si Industrie a României şi Camerelor de Comerţ Judeţene să fie alături de Smart Cities of România CLUSTER la aceasta tribună şi să asculte poveştile de success, dar şi sfaturile experţilor din domeniu. Este o conferinţă prestigioasă, ajunsă la a VIII-a ediţie și la care participa cele mai relevante organizaţii publice şi private.

Vă invităm în audienţa online! Vă puteţi înregistra aici!
Smart Cities of România CLUSTER este una dintre cele mai apreciate tribune. La fiecare dintre ediţiile precedente au participat peste 400 de specialişti din cele mai prestigioase organizaţii publice şi private, iar schimbul de idei a fost intens.

Vă mulţumim si vă așteptăm alături de noi!

Deveniţi membru al Smart Cities of Romania Cluster, accesând mai multe detalii aici.

Orașele inteligente facilitează o abordare integrată a crizelor din sistemul de sănătate

Criza globală din sistemul de sănătate a creat o presiune suplimentară și neașteptată asupra multor orașe și reprezintă un catalizator pentru o adoptare accelerată a tehnologiei, cu scopul de a reduce probabilitatea unor viitoare crize și de a răspunde mai bine la o situație de urgență.

Pentru a diminua potențialele crize viitoare din sistemul de sănătate, sursele și vectorii de infecție trebuie să fie controlați cât mai bine. Clădirile și orașele se vor strădui să reducă punctele de contact fizic, în special în zonele publice, prin mijloace precum utilizarea ușilor automate, accesul fără fricțiune și plățile fără contact. De asemenea, oamenii se vor aștepta la un aer mai curat, atât în interior, cât și în exterior, și la o apă mai curată.

Honeywell înregistrează o creștere semnificativă în adoptarea soluțiilor Healthy Buildings, care integrează tehnologii de îmbunătățire a calității aerului, de siguranță și securitate a beneficiarilor clădirii, precum și indicatori avansați de performanță a clădirii, pentru a ajuta proprietarii și administratorii să mențină continuitatea operațiunilor. Acest interes se manifestă și în privința soluțiilor noastre pentru orașe inteligente, pe măsură ce inovațiile se extind în toate aceste sectoare. Iată câteva dintre provocările cu care s-au confruntat orașele în ultimii ani și modul în care tehnologia a ajutat:

  • Gestionarea carantinelor și punerea în aplicare a procedurilor de distanțare socială sau de urmărire a contactelor (contact tracing): mijloacele de supraveghere video pot detecta aglomerația și respectarea dispozițiilor, cum ar fi purtarea de măști.
  • Creșterea capacității de gestionare a pacienților bolnavi: tehnologia permite o abordare integrată holistică, de la înregistrarea unei persoane bolnave, chemarea ambulanței, pana la colectarea și schimbul de informații esențiale, testarea și punerea în carantină.
  • Comunicații și luarea deciziilor: administratorii orașelor care se ocupă de urgențe pot utiliza centrele de comandă și control ale orașelor, care combină informații de la sistemele de trafic, utilități sau rețele video, pentru a lua cele mai bune decizii în cunoștință de cauză.
  • Furnizarea de indicații vocale clare și detectoare de incendiu multisenzoriale pentru a sprijini evacuarea mai rapidă a unei clădiri, precum și furnizarea de anunțuri / notificări generale de zi cu zi.

Sistemul de comandă și control bazat pe IoT de la Honeywell este o soluție la cheie pentru managementul orașului, care permite gestionarea incidentelor pe bază de GIS (Geographic Information System), repartizarea și gestionarea echipelor și colaborarea cu cetățenii.

Pentru a afla mai multe informații despre soluțiile Honeywell pentru orașe inteligente (Honeywell Smart Cities Solutions), vă invităm să urmariți sesiunea noastră, marți, 2 noiembrie 2021, la cea de-a VII-a ediție a conferinței Smart Cities of Romania. Accesul la acest eveniment virtual este gratuit, prin înregistrarea pe site-ul conferinței aici.

Open (up) GIS databases - RENNS - Romania 2022-2026: Green and Digital

Anul acesta, peste o lună, firma Micro Mapper SRL împlinește 20 de ani de activitate. Ne-am dedicat munca de 20 de ani pentru a umple un gol pe piața de date-geospațiale (GIS) la nivelul României. Am cules date din teren, am procesat date digitale din variate surse pentru a rezulta o bază de date GIS unică pentru România. Această bază de date GIS conține:

  • rețeaua de drumuri și străzi la nivel național având 227.481 km lungime, 963.562 de segmente și are 61.373 denumiri unice de străzi – ca și comparație în sistemul RENNS (conform HG nr. 777/2016) în data de 1 octombrie 2021 existau 86.283 denumiri unice de străzi – deci dispunem de 71,1% din total RENNS;
  • adresele administrative (adrese poștale) din toate localitățile urbane și în mai multe sute rurale cu un număr total de 1.182.378 adrese administrative – ca și comparație în sistemul RENNS (conform HG nr. 777/2016) în data de 1 octombrie 2021 existau 1.252.353 adrese administrative – deci dispunem de 94,4% din total RENNS;
  • blocuri, scări, etaje și apartamente – la nivel național în special pentru UAT-urile urbane cu datele: 76.635 blocuri, 151.645 scări, 3.163.734 apartamente. Baza de date conține nu numai numărul apartamentelor pe fiecare scară, dar şi numărul (denumirea) fiecărui apartament pe fiecară scară. (De ex. pe scara B sunt 11 apartamente, de la 21 la 30 şi 30A).
  • populația din 2011 pe grupe de vârste și sex repartizată statistic pe adrese administrative și scări la nivelul celor 41 de reședințe de județ.

Contribuim activ la realizarea RENNS la nivel național și suntem leaderi de piață, având cele mai multe contracte încheiate în 2019 și 2021. Venim în sprijinul administrațiilor publice cu prețuri sub media pieței și oferim gratuit numeroase beneficii în plus administrațiilor publice cu care lucrăm: baza de date GIS realizată, soluție software GIS, documentarea cu imagini georeferențiate, planșe de hărți tipărite, hărți murale despre UAT.

Anul trecut am primit de la Serviciul de Telecomunicații Speciale – Serviciul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 (document nr. 125.262/08.07.2020) un studiu privind importanța bazelor de date GIS – în special cea a adreselor administrative, care fac posibilă localizarea și navigarea mașinilor de intervenție spre locațiile cu probleme. Acest document arată faptul, că din cauza lipselor de adrese din sistemul 112 și ANCPI se pierd anual aproximativ 3450 zile (aproape 10 ani). Estimând pierderile financiare s-a ajuns la o pierdere de cca. 1 miliard de euro/5 ani. Referitor doar la intervențiile medicale din motive cardiace anual la 1.000 de intervenții cardiace se întârzie cu 1 minut, când știm că în astfel de situații fiecare secundă poate conta viața unui om!

Datorită faptului că aceste pierderi financiare și umane provocate de lipsa de adrese au fost estimate doar la o singură instituție – oare cât se pierde anual în toate instituțiile statului? Pentru a ajuta instituțiile publice și ONG-urile din țară am decis să OFERIM ÎNTREAGA BAZĂ DE DATE GIS GRATUIT organizațiilor non profit și tuturor instituțiilor țării. Firmele pot folosi datele create de noi, dar vor trebui să plătească o taxă de licență în funcție de beneficiul adus de datele geospațiale Micro Mapper. Valoarea taxei de licență va fi estimată de către firma licențiată.

Pentru anul viitor ne pregătim să fructificăm banii europeni aduși prin Planul Național de Redresare și Reziliență și dorim să oferim soluții software și digitalizare date GIS la nivel național pentru UAT-uri. Puteți să aflați mai mult despre planurile noastre și modalitățile de culegere date geo-spațiale prin Inteligență Arficială, drone, LiDAR, imagini georeferențiate stradale (gen Street View) puteți să aflați din prezentarea noastră de la Conferința Smart Cities of Romania din data de 2 noiembrie 2021.

Ne vedem la conferință!

Datele de înaltă calitate – piatra de temelie a unui oraș inteligent

Unele dintre primele lucruri la care ne gândim atunci când vorbim despre un oraș inteligent sunt automatizarea, eficiența și soluțiile high-tech. Care sunt unele dintre problemele care pot fi rezolvate cu ajutorul tehnologiei într-un oraș modern și ce altceva este esențial pentru ca acest lucru să se întâmple?

Unde pot ajuta sistemele IT într-un oraș inteligent?

Aplicațiile și sistemele IT fac viața orașului nostru mult mai ușoară și permit îndeplinirea multor sarcini mult mai rapid decât era posibil în era pre-digitală. De la depunerea unei declarații fiscale până la găsirea celei mai bune conexiuni pentru transportul în comun, toate acestea se pot face în câteva minute sau chiar secunde datorită contribuției aplicațiilor IT. Și acesta este doar vârful aisbergului, deoarece sistemele IT susțin în primul rând nevoile noastre de bază - cum ar fi accesul la electricitate, apă sau internet. De obicei nu ne gândim prea mult la modul în care funcționează oricare dintre acestea - atâta timp cât se întâmplă și avem acces neîntrerupt la aceste bunuri și servicii. Această funcționare fără probleme este parțial posibilă datorită sistemelor IT – în acest caz, sistemelor de inventariere a rețelei, care dețin cele mai actuale informații despre fiecare element al unei rețele – fie că este vorba de o rețea electrică sau de o rețea de telecomunicații.
În cazul unei întreruperi, proprietarul sau gestionarul rețelei poate verifica unde a avut loc defecțiunea și poate lua măsurile corespunzătoare în cel mai scurt timp posibil.
Astfel de sisteme nu sunt utile numai atunci când apar situații de urgență, ci ori de câte ori este nevoie de acces la informații despre rețea – fie pentru a căuta posibilități de dezvoltare și extindere ulterioară a acesteia, fie pentru a o menține în funcțiune și pentru a preveni orice timp de deranjament sau nefuncționare.

Date de înaltă calitate ca bază pentru funcționarea sistemelor într-un oraș inteligent

Da, datorită sistemelor IT și a unui flux de date liber și a accesului instantaneu la informații, defecțiunile care durau zile întregi pentru a fi remediate pot fi acum rezolvate în câteva ore. Deși soluțiile IT sunt indispensabile pentru ca acest lucru să se întâmple, ele nu pot funcționa fără date – cheia pentru un sistem IT funcțional sunt datele și nu doar orice date, ci datele de înaltă calitate. Acest element crucial este adesea subestimat. În entuziasmul nostru pentru modern vrem să trecem direct la stadiul de implementare a soluțiilor high-tech, dar, între timp, adesea datele de calitate scăzută sau chiar lipsa totală a acestora ne pot îngreuna sau chiar opri astfel de implementări.

De cele mai multe ori, în special în sectoare precum Energia și Telecomunicațiile, companiile dețin mii de metri pătrați de informații în rețeaua lor sub formă de arhive pe suport de hârtie sau le lipsesc în totalitate informații actualizate cu privire la anumite elemente ale rețelei. Se estimează că 40-50% din toate rețelele din Europa încă nu au nicio formă de inventar digital. Chiar dacă datele au fost deja digitalizate, acestea sunt adesea stocate în sisteme diferite și în formate diferite, incompatibile.

Procesul de digitalizare, unificare sau colectare a datelor care urmează să fie introduse în sisteme poate fi una dintre sarcinile cele mai dificile, consumatoare de timp și care necesită resurse în întregul proces de transformare digitală. Din fericire, aici tehnologia poate da o mână de ajutor. Unul dintre aceste instrumente care pot ajuta la accelerarea procesului de digitalizare este GlobIQ – unul dintre produsele Globema create special cu scopul de a ajuta companiile din sectorul utilităților și telecomunicațiilor să își digitalizeze activele.

O privire mai atentă asupra procesului de colectare a datelor și a suportului GlobIQ

Deci, să aruncăm o privire mai atentă la procesul de colectare și digitalizare a datelor pentru o rețea și la modul în care GlobIQ poate ajuta în fiecare dintre cazuri. Vom lua în considerare 3 scenarii diferite:

1. Lipsa datelor

Aici trebuie să pornim de la nimic – nu avem informații despre o rețea – nici pe hârtie, nici în format digital. În acest caz, lucrătorii de teren trebuie să iasă în teren și să facă un inventar al unui anumit element al unei rețele, să-și noteze parametrii și apoi să-i introducă într-un sistem. Aceasta este o muncă manuală obositoare, care este, de asemenea, foarte predispusă la erori umane atât în procesul de colectare cât și în cel de încărcare a datelor într-un sistem. Aceste erori posibile pot încetini procesul de colectare a datelor și mai mult, deoarece trebuie identificate și corectate, ceea ce înseamnă, de obicei, colectarea din nou a unei părți a datelor.
GlobIQ accelerează această parte a procesului datorită unei aplicații-suport care ajută la colectarea datelor în cât mai puțini pași posibili. Datele sunt colectate, digitalizate și stocate imediat datorită unei aplicații mobile.

Pentru rețelele electrice în mod specific, avem aplicația Low-Voltage Topology
Aceasta folosește Inteligența Artificială pentru a recunoaște vocea și imaginile. Aplicația suportă colectarea datelor și verificarea/actualizarea datelor pentru structurile energetice, cum ar fi: stații de medie tensiune și joasă tensiune, dulapuri electrice etc. Datorită tehnologiei de recunoaștere a imaginilor, aplicația poate citi automat parametrii elementelor grilei din imaginile realizate în teren. Aplicația este acționată vocal, deci este extrem de utilă în situațiile în care introducerea manuală a informațiilor pe un dispozitiv mobil se dovedește a fi dificilă.

2. Date stocate pe hârtie

Un alt caz este atunci când avem deja o anumită cantitate de date colectate - acest lucru se aplică în special companiilor care operează pe piață de zeci de ani și care au fost prezente cu mult înainte de era digitală, așa cum se întâmplă adesea în cazul marilor companii de stat din sectorul telco sau al utilităților. De obicei, acestea stochează o cantitate mare de informații despre rețelele lor, dar este greu accesibilă angajaților și inaccesibilă sistemelor moderne. Pentru a fi de orice folos, aceste documente trebuie scanate, iar informațiile extrase și organizate.

GlobIQ utilizează aplicația-suport LocDoc, folosind algoritmi AI, pentru a citi și organiza documente scanate și a extrage categorii definite de date. LocDoc poate extrage și clasifica datele în medie de peste 10 ori mai rapid decât un om care efectuează aceeași muncă.

3. Formate de date incompatibile

Al treilea scenariu de caz - avem acces la un fel de date digitalizate, dar sunt stocate în formate diferite - incompatibile între ele și incompatibile cu sistemul care ar trebui să le utilizeze. Această problemă poate fi abordată și cu ajutorul GlobIQ, care este susținută de platforma FME - un instrument popular pentru agregarea și prelucrarea datelor. Datorită scripturilor automate, FME poate unifica formatele de date colectate mult mai rapid și mai precis decât s-ar putea face manual. FME acceptă mai mult de 450 de formate de date diferite și toate sistemele de coordonate geografice cunoscute.

Să vedem unde ne aflăm după acești pași.

  • Am colectat date pe care anterior nu le aveam,
  • Am digitizat datele pe care le-am avut pe hârtie sau
  • Am convertit și fuzionat date în diferite formate pentru a fi compatibile între ele și cu sistemul în care vor fi utilizate.

Doar în acest moment, când avem toate datele colectate și organizate, putem începe să ne gândim efectiv la implementarea oricăror soluții pe care le asociem de obicei cu orașele inteligente.

După cum sperăm că am putut arăta, datele de înaltă calitate și, prin urmare, etapa de colectare și clasificare a datelor sunt esențiale pentru funcționarea sistemelor inteligente și a orașelor. Ele nu pot funcționa, cu atât mai puțin la un nivel ridicat, fără date. Cu toate acestea, acest element este adesea ignorat. Presupunem că avem date, între timp, acest lucru este adesea departe de a fi adevărat.

Acestea fiind spuse, colectarea de date, pe cât de importantă este, este doar primul pas către un oraș inteligent. Datele colectate trebuie încă să fie prelucrate pentru a efectua anumite procese. Iar acest lucru necesită un set total diferit de soluții și instrumente IT care ajută, de exemplu, la vizualizarea și gestionarea activelor digitalizate. Puteți afla mai multe despre ele în timpul prezentării "Orașele inteligente au nevoie de instrumente inteligente. Cum să digitalizăm și să gestionăm activele geospațiale într-un mod inteligent" care va avea loc pe 2 noiembrie, de la ora 11:15, ca parte a secțiunii "Soluții geospațiale inteligente" a Conferinței Smart Cities of Romania 2021.

Despre Globema

Globema este un important furnizor de software geospațial și produse și servicii IT pentru companii din domeniul telecomunicațiilor, energiei electrice, termoficare, precum și multe altele (comerț electronic, transport și logistică, retail, finanțe, asigurări, printre altele).
Suntem specializați în soluții IT din domeniile:

  • gestionarea activelor rețelei și a angajaților care desfășoară activități în teren,
  • utilizarea profesională a hărților digitale,
  • integrarea sistemelor IT,
  • analize utilizând metode AI/ML,
  • digitalizare.

Globema este partener al General Electric (GE), Google și Safe Software.
În cei 25 de ani de funcționare ai Globema, aproape 600 de companii și instituții din întreaga lume au beneficiat deja de soluțiile și serviciile noastre. Printre clienții noștri se numără: GE Energy, Multimedia, Innogy, E.ON, PGE, UPC, Vodafone, Delgaz Grid, Netia, T-Mobile, ING sau Bolt, dar și entități mai mici.
Din 2012 Globema are statutul de Centru de Cercetare și Dezvoltare și desfășoară proiecte inovatoare în ceea ce privește sursele regenerabile de energie, inteligență artificială și soluții pentru rețelele electrice. Ca unitate de cercetare și dezvoltare, aceasta cooperează cu universități și instituții științifice de top din Polonia.
În prezent, Globema are 6 sucursale și peste 150 de angajați. Sediul central se află în Varșovia, cu alte birouri în Łódź, România, Republica Cehă, Serbia și SUA.

Pentru mai multe informații despre Globema accesați www.globema.ro.

Dezvoltarea orașelor inteligente din România intră într-o nouă etapă

65% dintre funcționarii publici din întreaga lume consideră că pandemia a evidențiat importanța critică a proiectelor smart pentru dezvoltarea sustenabilă a orașelor. (1)
Este o „învățătură“ aplicabilă și la nivel local, unde, prin Programul Operațional Regional (POR) autoritățile publice din România pot accesa în perioada de programare 2021-2027 fonduri dedicate pentru dezvoltarea orașelor și comunităților inteligente. Axa prioritară 2 – „O regiune cu localități smart“ sprijină transformarea digitală a aparatului administrativ, a economiilor regionale și a domeniilor de interes public, iar suportul este unul consistent. De exemplu, numai pentru Regiunea Nord-Vest anvelopa financiară a Priorității 2 este de aproximativ 44,6 milioane de eruro.
Sprijinul european este util și mai ales necesar în condițiile în care România se situează constant pe ultimele locuri în clasamentele UE în ceea ce privește digitalizarea administrației publice centrale și locale. Suntem sub media europeană în ceea ce privește utilizarea tehnologiilor ITC în administrația publică, schimbările organizaționale și dezvoltarea de noi abilități ale funcționarilor din aparatul administrativ (2) și ocupăm ultima poziție în ceea ce privește dezvoltarea „Digital public services“ (3).
Din fericire, există rezultate concrete care susțin speranța că situația începe să se redreseze și în România – proiectele de „Smart Governance“ realizate la nivel local au înregistrat anul acesta cel mai mare salt.

POR 2021-2027 nu reprezintă însă singura soluție de finanțare pentru digitalizarea accelerată a administrațiilor publice din România. Dacă doriți să aflați ce alte surse sunt disponibile și puteți accesa, vă invităm să participați la cea de-a VII -a editie a expo-conferinței Smart Cities of România 2021, ce se va desfășura pe 2 noiembrie în mediul online.

Digitalizarea administrației și a serviciilor publice sunt doar două dintre priorităţile unei oraș inteligent. Domenii precum eficiența energetică, smart metering, valorificarea energiilor regenerabile, smart building, servicii de mobilitate, smart GIS și platforme deschise sunt subiecte de interes pentru majoritatea orașelor din România care aspiră la statutul „Smart“.

Un punct de atracție va fi şi prezentarea Micro Mapper pe subiectul „Open (up) GIS databases - RENNS - Romania Green and Digital 2022”, compania anunțând disponibilitatea donării întregii baze de date naționale GIS (dezvoltată în România de Micro Mapper) către autoritățile publice centrale şi locale.

Toate aceste subiecte de actualitate vor fi abordate în cadrul evenimentului organizat de Asociatia Smart Cities of Romania Cluster.

Vorbitori invitati:

  • Ramona Chiriac, Șefa Reprezentanței Comisiei Europene în România;
  • Marin Țole, Secretar de Stat în Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraƫiei (MDLPA);
  • Laszlo Borbely, Consilier de Stat, Secretariatul General al Guvernului Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă (SGG - DDD);
  • Octavian Oprea, Preşedintele Agenţiei pentru Digitalizarea României (ADR);
  • Dana VoicuConsilier personal al Secretarului de stat Ionel Scrioşteanu, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI)
  • Adrian Curaj, Director General UEFISCDI;
  • Marian Florea, Preşedintele Asociaţiei City Managerilor din România (AAPRO)
  • Horia Petran, Cercetător Principal INCD URBAN-INCERC 
  • Cristian Vasiliu, Director General al Asociaţiei Române de Workplace şi Facility Management (ROFMA);
  • Stelian Arion, Președintele Smart Cities of România Cluster (SCoR Cluster);
  • Călin Vilt, Consilier Comitetul Național Român al Consiliului Mondial al Energiei (CNR-CME);
  • Mihai Niculescu, Director General al Organizației Române pentru Implementarea Sistemelor Inteligente de Transport (ITS Romania)

Mulțumim SPONSORILOR:

  • HONEYWELL
    • Cătălin DrăgoiServices and Digitalization Leader CEE
    • Aristotel AgapieDirector de vânzări, Automatizări pentru eficientizarea clădirilor (România, Bulgaria si Rep. Moldova)
  • GLOBEMA
    • Cosmin AlbuBusiness Development Director 
  • INTEGRISOFT Solutions
    • Tiberiu LukacsDirector Comercial 
  • MICRO MAPPER
    • József KuszálikFounder and CEO 
  • RADCOM

Lista completă a speakerilor și agenda evenimentului sunt disponibile aici, iar pentru înregistrare puteți accesa acest link.

 

1. Smart City Solutions for a Riskier World
2. Digital Public Administration factsheet 2020
3. Digital Economy and Society Index 2020